Tisa

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Tisa - 19 februari 2010 12:03

När jag var liten drömde jag som troligtvis många andra. Riktigt liten ville jag så gärna bli en prinsessa och bli räddad av en prins, som tog mig till fjärran land  


Men åren gick och livet var inte bara rosa :) Man mognar och inser att visst är kärlek något vackert men ingenting man får uan att ge. Blev nyss nästan tårögd när en man talade om att hans kvinna var "one of a kind", det tror jag är det bästa man kan få! Kvinnan är en för mig ny bekantskap och någon som jag kommit att tycka väldigt väl om, tror du vet vem du är.. Jag är så mäkta imponerad av par som verkligen lever för varandra, på ont och gott!


Klart livet har sina törnar och för mig är inte livet en räkmacka. Men hur jag än vrider och vänder på det så skulle jag inte vilja vara utan det dåliga, för då är jag rädd att jag skulle sluta drömma och inte längre värdesätta livets guldklimpar på samma sätt. Jag är som sagt en funderare och vrider o vänder, men jag gillar det... Nackdelen är nog att min kärlek inte gör det, han har lite svårt att förstå det. :) Men min fråga är, Måste man förstå allt? Skulle inte det va jävligt trist??? Man får lite ta grisen i säcken ibland, fast jag måste understryka vikten av att lyssna och vara varandra till lags och framför allt göra det bästa av det gemensamma.


Så någon prinsessa blev jag inte, men jag hoppas att jag för min man är one of a kind..    Min egen prins, prinsessa   


Jag vill ge er en eloge (hoppas ni inte misstycker) för den kärlek ni båda utstrålar, ni är ett mycket vackert par! EM

Av Tisa - 19 februari 2010 10:06

Rejäl sovmorgon och en lugn och framförallt lång frukost, det är kvalité! Sitter och tittar på gatans grannar, skottar gör de allihop nästan. Jag har aldrig direkt älskat att skotta snö men jag önskar så innerligt att jag kunde göra det lite grann. Min sambo drar verkligen ett stort lass just nu, han får sköta det mesta... Men jag tänker försöka återgällda det så snart jag kan och låta honom få varva ner. Visst är snön vacker, men kanske dax för vår. Känns som om det kommer ligga kvar till midsommar. En varm dusch lite smink och nya schyssta kläder, sen får jag nog sjunka ner i matteboken en stund.. Har lite kass självdisiplin men jag ligger trots det ganska bra till i alla kurser. Vad som grämer mig lite grann är att jag kommer inte kunna prestera lika bra som förra terminen, tre MVG och ett VG var resultatet då. Det var skoj!

Visst är det härligt dagar när man känner ett stort inre lugn, ingen stress, ingenting. Bara vetskapen om att ha en lugn skön dag och sedan få hem älsklingen som förövrigt ligger ordentligt på plus:) Sedan ska vi tillbringa kvällen hos Stefan och Carol med lilla Saga, det kan ju inte bli annat än bra... :)

Imorgon vankas tvillingmys med svägerskans bebisar och en tjejkväll. :)

Så alla ni som läser, ha en underbar dag!! Massa kramar

Ovido - Quiz & Flashcards