Tisa

Alla inlägg under februari 2010

Av Tisa - 7 februari 2010 14:33

Jag önskar du inte försökte förstå mig när du ändå inte kan, vill bara att du ska uppskatta mig för vad jag är...

Av Tisa - 7 februari 2010 11:28

Har just avslutat frukost som för övrigt är lite för sen men jag har passat  på att ta mig en rejäl sovmorgon! Har under "gipstiden" sovit dåligt och obekvämt så all sömn är värdefull. Planen var att idag vakna till ett nystädat hem och ha kvalitetstid med Tobba noch äta min favorit dillkött:) Det planerades om och storhandling var förmiddagens projekt samt en lunch hos goda vänner, mysigt:) Sen skulle vi ha mys och dillkött! Men det bidde inte så för städningen gick sådär och jakt blev förmiddagens projekt. Så jakt fram till fika hos vänner vid 3, sedan storhandling och storstädning som ju inte utförde sig själv igår, eller i förrgår eller dan innan det eller hmm onsdag..... Förstår inte hur man hela tiden hittar orsaker till att inte städa eller att skjuta på det. Jag borde inte gnälla alls, jag sitter som en säck och tittar på, viker lite tvätt och är mest ivägen. Så jag ämnar att göra som förra veckan. Damma, dammsuga och torka golven själv. *småsur*

Borde förmodligen redan nu be om ursäkt för min trista inställning.. Förlåt  


Av Tisa - 6 februari 2010 14:10

En blogg utan inlägg måste iallafall vara den tråkigaste av dom alla! Men det är lugnt jag känner mig ganska trist. För att se det ur en positiv aspekt så kommer allt snart bli bättre!     På måndag ska jag på återbesök till ortopeden och förhoppningsvis åker gipset. Sen ska det gå fort   Hoppas snart kunna gå utan kryckor och komma tillbaka till jobbet och vardagen. Längtar tom efter att storhandla, städa, laga mat SJÄLV.. Ska bli så gött när det här är klart! Jag har iallafall under min frånvaro från bloggen nu haft gips i snart 6 veckor och haft dagliga utflyckter till skolan.. Har haft relativt korta dagar och det har med hjälp av taxi varit möjligt att fortsätta studierna, slönt att inte släppa allt. Har varit helt sjukskriven från jobbet och det tär... Men vad jag lärt mig under tiden är enormt tålamod och envishet. Allt går bara man inte ger upp. Har haft mina upp och ner och är evigt tacksam min familj och vänner som stöttat mig.  Ni är underbara!   Gårdagen ägnades hemma hos Stisse där vi hade "killkväll"    Vin ost och trevligt sällskap. Hoppas kunna hänga på tjejerna nästa gång! Här hemma städar min älskling och shoppar till kvällen som kommer bestå av gott käk och kortspel, som jag för övrigt tänker vinna!   

Olala nu kom sambon med semlor!! Have to go! PUSS

Ovido - Quiz & Flashcards