Tisa

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Tisa - 8 januari 2010 19:31

Nu börjar det rätta till sig här hemma:) Jag har blivit mer rörlig och börjar få min styrka tillbaka! Så tokigt rastlös bara men jag ordning på allt runtomkring med jobb, skola, försäkringar och allt annat. Börjat plugga lite på terminens matte och har en plan för hur första veckorna i skolan ska lösas, alla är fantastiskt sammarbetsvilliga! Sjukskriven blir jag helt från jobbet tillsvidare, och enda orsaken till det är försäkringskassans dumma bestämmelser... Iallafall fått taxi till skolan beviljat och mina ärenden är startde hos försäkringsbolagen. *känner mig som en gammal tant med hemtjänst* ..men coolt med egen chaffis!!! :) Ikväll har vi besök av vår vän "Hans Michael" och jag har tillagat förrät och efterrätt stående på ett ben, mycket nöjd;) Man uppskattar saker betydligt mer nu.. Skam den som ger sig, men trötter blir jag. Till förrätt blev det vitlöksstekta räkor med aioli och rostat bröd, skit gott!!!! Det kommer defenitivt serveras till jul nästa år då det enligt beräkningarna är vår tur *tror* att ha Carol, Stefan, Maria, Eddie med alla barn på besök. Tll varmrätt väntas vildsvinsstek och rösti, hoppas det blir toppen. Efterrätten har jag står i kylen, vaniljpannacotta med passionsfrukt. Det enda som saknas är vin, det är liksom pricken över i en middag som denna men jag knapprar ju piller för brutna tassen min så jag får dricka cola..

Så sammanfattnignsvis är jag på G och kommer absolut helt bestämt klara detta galant! Med säkerhet alldelles för otåligt men med envisheten i högsta beredskap. Ska byta gips och ta bort en hög med stygn på onsdag, sammanlagt räknas gips i sex veckor. *tror* Någon skruv ska visst opereras bort i slutet av februari fick jag brev om, lite taskig info som ortopedpatient på ögonavdelningen ;) Nu ropar grabbarna mig till bords. Ha en fortsatt bra kväll mina vänner! KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards